4 Kasım 2014 Salı

Sukur

Erdem, Vegas icin hazilaniyor. Onun tarzinda bir adama gore degil ama kumar konusunda oldukca hevesli. Enis daha gece klubu adami gibi duruyor. Buyuk ihtimalle Erdem biraz takilir Enisle sonra cikar gider, kumara dayanir. Enis takilacak bir kiz bulur kendine. Enisle Erdem’i alip havaalanina birakiyorum. Enis daha mesafeli ve normal davraniyor.

‘Ender keske sende gelseydin’
‘Ay yok bana fenalik geldi Vegas’tan… Hem Erdemle ayni anda Vegas’da olmamiz aile butcesine zarar verebilir.’
‘Abla ben senin gibi makinada oynamiyorum. Zeka konusturuyorum. Kaybetmek yok’
‘Allah allah… Kurban ol sen benim makinalarima’
‘Hadi Ender yap bir cilginlik… Havaalanindan alalim bileti esya isini de AVM birinde bir saatte haledersin’
‘Yok artik daha neler…’

Fazla israrci oldugunu dusunup susuyor. Erdem bu isrardan eminim ki rahatsiz oluyor. Onlari havaalanina birakip sehir merkezine gidiyorum. Aklimda Engin var. Kulakliklarimi takiyorum. Bu aralar dinlemekten hic sikilmadigim bir sarki aciyorum. ‘Bir harmanim bu aksam…’ Tam sarkinin buyusunde sehri izlerken telefonum caliyor.
‘Enderim kalenderim benim!’
‘Eliizzz’
‘Kizim biz niye konusamiyoruz, cok uzuluyorum ben’
‘Valla annem bende uzuluyorum. Bu saat farki bizi mahvetti Elizim’
‘Aynen ya. Isyanim var ya! Dunya neden yuvarlak ya? Neden? Neden? Sende gel artik. Ben sensiz yetim bir cocugum burda. Boynu bukukleri oynuyorum’
‘Doncem doncem. Basmaya basladi burasi. Daha fazla katlanamiyorum. Ne zaman donerim bilmiyorum ama bir iki ay icinde donerim. Tezi de verdim. Anlat bakalim, neler oluyor hayatta?’
‘Sorma Enderim ya… Ege’lerin basina her ne geldiyse su LA deki Andy’i nam-I diger Ender yuzunden gelmis. Onlar cokertmisler insaati. Herifin babasi bildigin mafya. Sen gorusmuyorsun dimi o serefsiz herifle?’
‘Yok gorusmuyorum ama ne alaka ya?’
‘Valla bu cocugun amcasiyla babasi ortakmis. Amcasi ilgileniyormus insaat sirketleriyle. Daha once Ege’nin babasi bazi tehditler almis ihaleye girmemesi icin ama kimden oldugunu net olarak bilmiyormus. Dikkate almamis tehditleri. Aslinda Egeyle tanismak isteyen Endermis. Ege’yi adim adim takip ediyormus piskopat. Olur da bir bilgi alirim diye. O gun yangin olmasaydi belki de eve girip Ege’nin esyalarini filan karistircakti. Bilemiyorum. Cok acayip seyler bunlar. Uzak dur o cocuktan’
‘Inanamiyorum ya… Eee, ne oldu simdi?’
‘Valla hic bir sey olmadi henuz. Isin hukuki kismi yillarca surebilir. Ekonomik kismi ise butun mulkleri elden cikartiyorlar. Egelerin gelmis gecmis en buyuk projesiydi bu. Projeyi bitiremeyeck durumdalar. Cezasini odeyecekler. Hali hazirda devam eden kucuk projeler var onlari teslim edecekler. Sonra da boyle apartman, ishani falan yapacaklar. Bende ofisi bosaltiyorum. Evden calisacagim. Bir de onun masraflariyla ugrasmayalim dedim. Ege bu donemde benden cok uzaklasti. Ilk zamanlar bozuluyordum ama sonra kendi haline biraktim. Ailecek inanilmaz yiprandilar. Ozellikle annesi cok perisan oldu. Konforuna cok duskun bir kadin biliyorsun. Hastanede kaldi birkac gun. Sinir krizleri gecirdi. Bende etkilendim haliyle. Sen nasilsin anlatsana? Bunaliyorum zaten hep bu mevzulari konusmaktan.’
‘Bunlarin uzerine anca Allaha sukur ben iyiyim demek kaliyor yavrum’
‘Oyle deme ya anlat’

Anlatiyorum son olanlari. Enis’den bahsedince sok geciriyor. Ender’li kisimlari anlatmak istemiyorum cani sikilmasin diye. Eliz’den ilk defa bir sey saklamis oluyorum boylece. Ege icin uzuluyorum. Boyle durumlarda biraz uzulurum biraz da korkarim ben. Hemen ‘ya bizim basimiza da gelirse’ derim. Biz hep cok temkinli kazanan ve temkinli harcayan bir aile olduk. Zaman zaman bu asiri temkinli ve mutevazi halimiz benim asiri sinirimi bozsa da aslinda bir taraftan guven verir bana. Ne kadar yere yakin ucarsan yere dustugunde hasar o kadar az olur. Genelde alcaktan ucmayi tercih edenler de yere dusmezler. Hayat standartlarimiz hep azar azar artti bizim ama hic eksilmedi. Bu guzel bir sey iste. Allaha sukur…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder